Het retourrecht geldt alleen voor producten gekocht op afstand, zoals internetbestellingen of telefonische bestelling. Een winkelaankoop is een normale koop, waarbij koop = koop het uitgangspunt is. Ruilen is geen verplichting voor Alternate, maar een service. Wij adviseren u daarom u vóóraf goed te laten informeren door onze verkopers, om eventuele teleurstellingen achteraf te voorkomen. 
Heeft u echter toch het verkeerde gekocht? In uitzonderlijke gevallen zijn wij echter bereid om binnen enkele dagen het product om te ruilen, mits deze nog in nieuwstaat verkeert. Houd er rekening mee dat Alternate ten alle tijden zich het recht voor behoudt om een omruiling van producten te weigeren.

 

Uitgesloten producten:

  • Audio-, video- of datadragers
  • Software
  • Producten die speciaal op maat gemaakt zijn naar uw wensen (bijvoorbeeld een geassembleerde PC)
  • Geopende blister verpakkingen (dit zijn doorzichtige plastic verpakkingen)
  • Notebooks welke open zijn gemaakt (verbroken verzegeling)
  • Processoren
  • Hygiëneproducten

 

Voorwaarden:

  • Het product moet in nieuw staat zijn, zoals u dit ontvangen heeft in de winkel. Dit wil zeggen: het product moet nieuw in de doos zitten, met alle accessoires en handleidingen compleet. Er mogen geen krassen, deuken of andere vorm van schade op het product of de verpakking zitten. Geen verzegelingen mogen verbroken zijn. Het product mag niet in gebruik zijn genomen
  • U ruilt het product hooguit binnen 7 kalenderdagen